Enhver bedrift som har en nettside, eller tenker på å anskaffe eller oppdatere en eksisterende, er nødt til å forstå hvordan online brukere tenker. Det første du er nødt til å ha på plass er et tydelig og intuitivt budskap!
Det bør fremgå veldig tydelig hva bedriften din har å tilby potensielle kunder, fordi dagens nettsurfere er utrolig kresne. Det tar bare sekunder før de fordufter eller førsteinntrykket har utstrålt den troverdigheten som er nødvendig for å holde på dem. Det nettsiden utstråler i form av design, bilder og teksten du velger, bidrar alt til det totale inntrykket.
Førsteinntrykket er viktig
Mange vil ha sitt første møte med bedriften din gjennom nettsidene dine. Hvis de ikke helt finner ut av hva du har å tilby dem, er det usannsynlig at de blir en kunde hos deg. Mange bedrifter glemmer å inkludere informasjon, som åpningstider, kontaktinformasjon eller andre relevante opplysninger. For en god porsjon av kundene dine, er det sannsynlig at nettsiden din er første møte, og da er det viktig at du inkluderer detaljert informasjon om kontaktopplysninger, og helst et kart, som viser nøyaktig hvor du befinner deg. Dette er spesielt viktig for bedrifter med en fysisk butikk eller et kontor, eller annen form for besøksadresse, men det er også viktig for troverdigheten til alle, uansett om de har en fysisk butikk eller ikke.
Minimer utgifter til kundeservice
Alle bedrifter opplever å få spørsmål tilknyttet de produktene og tjenestene de tilbyr. En stor fordel med en nettside, er at bedriften kan samle all nødvendig informasjon i en kunnskapsdatabase (for eksempel i form av en FAQ), noe som sparer deg og dine ansatte for tid, og øker troverdigheten din. Fordi det er viktig. Troverdighet er det som selger i dag. Har ikke en potensiell kunde tillitt til at du leverer som avtalt, er det mindre sannsynlig at du får et salg. En online interaksjon mellom kunde og bedrift, er upersonlig og bygger på tillitt. Mangler du det, er det på tide å gå gjort noe med det så raskt som mulig.
En nettside tilbyr bedriften din troverdighet
Det er viktig å ha i bakhodet. Oppdaterte informasjoner og produkter, viser at bedriften er oppmerksom på kunden og de krav som blir stilt. I kombinasjon med sosiale medier står bedriften din godt rustet til å møte en digital hverdag og viser at du tar din oppgave seriøst.