Hva er synlighet på nett? Det er markedsføring.
Synlighet handler ikke alltid om å være den som skriker høyest.
Det er utallige måter å være synlige på, mange tenker for eksempel at man «må være synlig i Google» for å lykkes. Det er forsåvidt riktig, men svaret er så mye større enn det – vi har mange eksempler på folk som lykkes på nett som nærmest ikke er tilstede i organiske søk i Google.
Derfor er det så utrolig viktig å samarbeide godt med deg og ditt konsept, for å forstå hvor man bør være mest synlig – og hvor man skal legge inn arbeidet og ressursene. Markedsføring er ikke å rope ut med megafon. Det er å være på rett sted, til rett tid, med det rette budskapet.
Synlighet er ikke èn ting, det er en miks!
Vi mener bestemt at det er mixen av synlighet som er viktig – at man finner den korrekte blandingen for deg og ditt konsept. Å pøse uante mengder med penger inn i AdWords er lite hensiktsmessig hvis det ikke er der dine kunder er. Eller blåse hele budsjettet på Facebook, dersom kundene dine egentlig leter etter deg på Google eller Bing.
I de aller fleste tilfellene sprer man eggene litt, og erfaringen og målingene vi gjør, blir enige om den aller beste måten for deg å være synlig. Som oftest havner man med å øke søkemotorvennligheten, bruker AdWords aktivt, og sper på med andre ting – men det viktigste er hvordan vi kommer der, og at vi ikke låser oss til en bestemt retning på forhånd – det kan koste mye penger og koste deg mange kunder.
Og det vil du ikke. Og det vil ikke vi. Vi er avhengige av at du tjener penger, for at vi skal tjene penger. Og derfor er vi helt unike – vi har verken oppsigelstid eller bindingstid på produktene og tjenestene våre. Fordi vi vet at vi leverer. Hver eneste gang.