Her er noen bloggposter om søkemotoroptimalisering. Noen kjente triks, og noen kanskje litt ukjente. Vi vil prøve å gi dere det vi vet.
Vi fokuserer på langsiktig arbeid, og hovedregelen som alltid: Er det bra for brukeren, er det også bra for søkemotorer som Google og Bing. Vi lager IKKE løsninger tilpasset søkemotorer, men brukere. På den måten klarer vi også gjøre sidene til våre kunder interessante for både Google og Bing og andre mindre søkemotorer.
Søkemotoroptimalisering er rett og slett en langsiktig jobb! Det finnes ingen snarveier til suksess!
Allright, da vet vi hva onsite SEO er, hva søkemotorene ser på nettstedet ditt og sidene dine, og hva de viser i søkeresultatene. Vi vet også hvor viktig det er med innhold som engasjerer (krydret med mediafiler som er relevante), hva som er attraktivt å linke til, og at søkemotorer og brukere elsker en rask…
Hvis nettstedet ditt ikke får nok besøkende eller du ikke får så målrettet trafikk som du ønsker, kan det være lurt å vurdere onsite søkeordoptimalisering. Søkeordoptimalisering (SEO) er å øke eksponeringen til et nettsted gjennom å optimalisere for de søkeordene som er relevante for det du har å tilby til potensiell trafikk. Den beste måten…
Det er nok ingen tvil om at smarttelefoner har kommet for å bli – Det er 5-6 millioner solgte smarttelefoner hver eneste dag (mot i overkant av en halv million solgte bærbare datamaskiner) – og det betyr at flere og flere internett-brukere naturlig nok også bruker smarttelefonen som plattform når de navigerer rundt på verdensveven.…
Søkeordoptimalisering er i vinden. Google anbefaler det og «alle» gjør det. Men hva er det egentlig, og er det noe for deg? SEO står for det engelske uttrykket «Search Engine Optimization» (Søkeordsoptimalisering på norsk) og er en teknikk som brukes for å få nettsiden din til å rangere høyere i søkemotorer (f.eks. Google), når du…
Søkeordoptimalisering er i vinden. Google anbefaler det og «Alle» gjør det. Men hva er det egentlig, og er det noe for deg? Dette er andre del i en artikkel serie som prøver å forklare hva SEO er så godt som mulig. I DEL1 tar vi for oss hva SEO handler om innledningsvis og presenterer en…
Søkeordoptimalisering er i vinden. Google anbefaler det og «Alle» gjør det. Men hva er det egentlig, og er det noe for deg? Denne artikkelen er en del av en artikkelserie hvor vi prøver å forklare teknikker, ord og uttrykk som er viktige innenfor søkeordoptimering. Forrige artikkel var en fortsettelse av de viktigste faktorene som spiller…
Søkeordoptimalisering er i vinden. Google anbefaler det og «Alle» gjør det. Men hva er det egentlig, og er det noe for deg? Denne artikkelen er en del av en serie i 5 deler som gjør et forsøk på å forklare alle de viktigste faktorene, innfallsvinklene, ord og uttrykk som er viktige innenfor SEO. Alle vil…
Søkeordoptimalisering er i vinden. Google anbefaler det og «Alle» gjør det. Men hva er det egentlig, og er det noe for deg? I denne artikkelserien i 5 deler har vi prøvd å forklare deg hva SEO er og hvorfor det er viktig for deg. Vi har prøvd å dekke over de viktigste punktene, men søkeordoptimering…
Ofte når vi leser om søkeordoptimering, ser vi alle solskinnshistoriene om hva du burde gjøre for å rangere høyt i søkemotorene. I denne artikkelen vil vi se på hva søkemotorene IKKE vil at du skal gjøre. Det er minst like viktig og det kan lønne seg å ha disse punktene i bakhodet når du legger…
En nettside skal helst være tilgjengelig hele tiden. Tenker du at overvåkning av nettsiden kanskje ikke er noe for deg og at du kan spare de kronene? Skjer det en teknisk svikt, og nettstedet blir utilgjengelig, kan prisen du må betale i form av tapt inntjening, bli forholdsvis høy. Det vil alltid betale seg å…
Alle nettsteder har en eller annen form for innhold på siden, i en eller annen form. Kvaliteten på innholdet og hva det tilbyr brukeren avgjør om du er relevant og aktuell. Er du det, vil du se at søkemotorene premierer deg med høyere rangering. Mye av ideen bak onsite SEO har sitt omdreiningspunkt rundt innholdet,…
Innholdet på siden avgjør om brukere får en nytteverdi av å være på nettstedet ditt. Førsteinntrykket derimot, avgjør om de overhodet vil gå inn på siden din – og hvis de gjør det – om de vil fortsette å være der eller gå til et annet nettsted. Når de først er på siden din og…
Onsite SEO: Den interne optimeringen legger grunnlaget for hvor godt du vil rangere i søkemotorene i lang tid fremover. Ved å ha et godt strukturert og brukervennlig nettsted, som er tilrettelagt for alle plattformer, vil du se at det blir lettere å bygge relasjoner med andre, relevante, webredaktører og du vil oppleve at dine brukere…
Det er i utgangspunktet to former for søkeordoptimalisering, på nettsiden (onsite seo) og utenfor nettsiden (offsite seo).