En nettside er nesten et must for bedrifter i dag. Med større muligheter for å markedsføre bedriften, produktene og tjenestene dine, vil en online tilstedeværelse utvikle og styrke kunderelasjoner. Med både nye og eksisterende kunder.
For eksempel, hvis bedriften din har mulighet for å ha en database med kontaktopplysninger til kundene dine, kan du opprettholde en kontinuerlig og direkte kommunikasjonskanal, slik at du alltid kan nå ut til målgruppen din. Bedriften kan oppsøke og målrette markedsføringen mot spesifikke mågrupper, i stedet for å krysse fingrene for at nettsiden får besøk. Alt ligger i planleggingen.
Vær tilgjengelig 24/7
Internett er på hele tiden, i motsetning til fysiske butikker og kontorer, vil bedriften alltid være tilgjengelig. Informasjon om bedriften vil alltid ligge ute og alle kan se det. Til og med muligheten for å gjennomføre et salg midt på natten er der. Til alle – overalt. Muligheten for å gå glipp av et salg minimeres til absolutt null.
Dagens kunder forventer at alle bedrifter har et nettsted, folk besøker dem i alle av døgnets tider, og spesielt utenom arbeidstid. En nettside gjør at en bedrift vil bli inkludert og vurdert av potensielle kunder.
Utvid markedspotensialet
Via internett har en bedrift flere muligheter til å få en potensiell kunde på kroken. En veldig vanlig metode er å få brukeren til å registrere seg på nettsiden og siden hen sende ut nyhetsbrev. Det gir en bedrift mange fordeler, men det mest åpenbare er at bedriften kan rette markedsføringen sin mot en, allerede etablert, målgruppe. Som faktisk kan ha en interesse av å se det. Bedriften slipper å kaste ut til høyre og venstre, men vet hvem kundene er, hvor de befinner seg og hva de ønsker å kjøpe.
Registreringer gir bedriften mange fordeler i forhold til markedsanalyser, atferd, kjøpemønster og tilbakemeldinger. Alt kan brukes i markedsføringssammenheng og gir bedre forståelse av målgruppen. Det er slike data bedrifter, i tidligere tider, brukte millioner av kroner for å oppnå. Her får bedriften muligheten for en direkte kontakt og pålitelig datainnsamling.
Styrk kunderelasjoner
Det er ingen tvil om at nettside gir bedrifter direkte kontakt ut til kunder. Selv om det er et upersonlig møte, kan det være utrolig nyttig å kunne være tilgjengelig hele tiden. Om nødvendig, kan det oprettes direkte kontakt gjennom chat-funksjoner og kontakt-skjemaer. Bedriften styrer selv ressursbruken og kan følge opp på flere kundeforhold samtidig. Aldri har det vært lettere å eie en bedrift!