Flere og flere ser etter tjenester og produkter i verdensveven. Flere enn noensinne. Og handlingsmønsteret er i en evigvarende forandring.
Er du på flyttefot, er sjansen for at du bruker internett som en kilde til informasjon, for å lære om det nye nabolaget og hvor du kan finne det du trenger. Er du på utkikk etter en ny jobb, sykkel, klokke, tannlege, ja alt, vil du mest sannsynlig lete det opp på internett. De fleste forventer at enhver profesjonell forretning har en nettside. Med en godt designet bedriftsside, kan små som store bedrifter bli en reell konkurrent. Både på og utenfor verdensveven.
Se på det da. Har du en nettadresse å tilføye visittkortet ditt, markedsføringsmateriell eller til og med kvitteringen du gir ut, kan besøkende og kunder alltid vite hvor de finner deg igjen. De vet akkurat hvor de kan komme med et spørsmål, og hvor de kan referere venner og bekjente.
Mye og mer, er som regel en god ting når du har en bedrift (ikke når vi snakker utgifter da), og dess flere som vet om bedriften din, jo bedre er det for deg.
Få mer valuta for annonsekronene
Med en nettside, kan du ha markedsføringsmaterialet ditt på utstilling døgnet rundt, hele uken. Bedriften din kan presentere de tjenestene du tilbyr gjennom flotte og fargerike annonser, interaktive elementer og over flere sider. Dette bygger tillitt, noe som igjen øker sannsynligheten for at de vil ta i bruk tjenestene dine eller kjøpe de produktene du tilbyr. Mindre annonsekroner på større resultater, vil vise seg dirkete på inntjeningsgrunnlaget og bunnlinjen i bedriftsregnskapet.
Bruk nettadressen din i annonsemateriell
Dette er en genial måte å møte kundene dine på. Har de en nettadresse å forholde seg til, øker det muligheten for at de vil oppsøke deg og du har allerede opprettet en relasjon. Har du en profesjonelt laget nettside, vil det bare øke troverdigheten enda mere og salget er allerede i boks. Hvordan kan de si nei?
Få en relasjon til kundene
Vi mennesker er vanedyr. Vi holder oss helst til «det vi kjenner» og er reserverte ved å prøve noe nytt. Nå er nok den gjennomsnittlige bruker mer tilbøyelig til å hoppe over til konkurrenten når de er i en online-setting, men et godt forhold til kundene kan motvirke dette. Med en gang kundene får et forhold til hvem bedriften er og er mer komfortabel med deg, er det mer sannsynlig at de vil opprettholde et kindeforhold til din bedrift i stedet for å prøve noe nytt.
Alle bedrifter burde ha en nettside!