Å starte en bedrift er ikke lett. Det er en konstant kamp å ligge foran sine konkurrenter, og vedlikeholde eksisterende kunderelasjoner og anskaffe nye. I den tiden vi lever i, er internett et nødvendig verktøy for bedrifter av alle slag. Hvorfor skal bedriften din investere tid og penger i en nettside?
I variert grad, ser mange på selg selv som en del at den teknologiske tidsalder. Vi mesker oss med det nyeste nye innen teknologier og vet om nyvinninger og forandringer innen den digitale hverdagen. Hvorfor gjelder ikke dette for bedrifter? Mange bedriftseiere, for eksempel enkeltmannsforetak og mindre bedrifter, nøler med å opprette en online tilstedeværelse og utnytte potensialet det gir til å utvide bedriftens rekkevidde.
Nølingen kommer nok av at små bedrifter og bedriftseier ikke er helt sikre på hvilke fordeler det kan gi og om «det er noe for dem». Det kan være frykten for økte kostnader og om det vil være verdt det i det lange løp. Vel, det finnes mange gode grunner til at bedriften din trenger en nettside.
Kundene forventer det
Internett har blitt en utrolig viktig kanal til alle spørsmål vi har. All kunnskap i hele verden er bare et tastetrykk unna. Internett har erstattet Gule Sider (ja, til og med de er online), fordi folk vil ofte starte med et søk online. De er ikke bare på utkikk etter dagens værmelding, nyheter eller Norges historie, men også etter produkter, tjenester og informasjon om de bedriftene som kan tilby dette.
Denne måten å innhente informasjon på er veldig gunstig for forbrukeren, fordi det er en upersonlig og rask måte å utforske, og sammenligne, produkter og tjenester, uten så mye som sette en fot i en fysisk butikk. En tilstedeværelse online gir en bedrift muligheten til å være en del av søkeresultatene. Tid er essensen her. Folk har ikke tid til å sitte i telefonen eller å møte opp i butikken. Hvorfor skulle de? All informasjon er jo bare et tastetrykk unna.
Få troverdighet og utvid horisonten
En bra nettside gir bedriften din troverdighet og kunden et godt førsteinntrykk. Er det gjort riktig oser bedriften av profesjonalitet og tilfører den en seriøs dimensjon. Det er i tillegg en veldig bra måte å markedsføre bedriften på. Og ikke minst det den har å tilby.
Tradisjonelt markedsføringsmateriell kan være dyrt å produsere og må forberedes i god tid. Reklamer publisert online kan utskiftes ofte og til en relativt lav pris i forhold til andre markedsføringskanaler. Har du reklamemateriell online, er det viktig å ha en nettside som potensielle kunder kan interagere med, for å fange de i riktig øyeblikk.
Ikke gå glipp av markedsfordelen. Kom deg online nå eller oppdater din eksisterende side!