I dag, er flere og flere forbrukere på internett i en eller annen form. Hver eneste dag – hele tiden. «hele tiden» er kanskje å ta litt hardt i, men det er faktisk ikke så langt unna sannheten. I gjennomsnitt bruker vi vel 4-5 timer på digitale plattformer. Da er det ikke å mye til overs etter en 8 timers arbeidsdag og ei natt i sengehalmen. Uansett, hva har dette så si for deg som bedriftseier?
Er folk flest på internett i en eller annen form, så er kundene dine også der! De er på utkikk etter produkter, tjenester og informasjon. Og folk flest forventer, i disse dager, at bedriftene gir dem muligheten til å finne det de er ute etter.
En nettside gjør bedriften din troverdig
Alle bedrifter, som har en vellaget nettside, vil oppnå troverdighet. Uten en nettside, vil potensiell kunder gå til konkurrenten. Så enkelt er det. Har du allerede en nettside, kan det være lurt å se på den med kritiske øyne: Er den «up-to-date»? Ser den forvirrende ut? Gir den det inntrykket du vil at potensiell kunder skal sitte igjen med?
Et profesjonelt redesign kan gjøre underverker og utstråler selvtillit. For mindre bedrifter, er dette spesielt viktig, fordi du gjerne ikke har andre utstillingsvinduer enn nettopp en nettside. Da er det viktig at alt ser bra ut!
Hold kundene dine informert
Tenk på nettsiden din som en katalog eller brosjyre, bare den er online. Det er mye lettere å oppdatere informasjon om bedriften din eller produkter, når det er i digitalt format. Det er en effektiv måte å holde kundene dine informert på og kan være en uvurderlig markedsføringskanal.
En nettside er alltid tilgjengelig og begrenses hverken av tid eller sted. Det gir deg mange fordeler, spesielt siden du kan nå ut til kundene dine med en gang. Du trenger ikke å sette av måneder for å opplyse kundegruppen din om det nyeste nye bedriften din har å komme med. Det kommer ut med en gang.
Nå ut til flere
Uansett hva du har å tilby, vil en nettside gi deg et alternativt sted å selge det. Ikke bare produkter kan gjøres tilgjengelig overalt, til og med, tjenester kan nås ut til et globalt publikum og du kan få et vekst-potensiale du bare kunne drømme om gjennom tradisjonelle måter å drive butikk på.
Vi lever i en spennende verden og mulighetene er mange. Nå gjelder det bare for deg og din bedrift å handle på de mulighetene som allerede er der!