Har bedriften din en nettside, skaper du synlighet, og skaper en døråpner til potensielle kunder og fremtidige samarbeidspartnere. Nå skal vi se på hvorfor akkurat din bedrift burde ha en dør ut til verdensveven og utnytte de mulighetene som ligger der ute.
En nettside kommuniserer med kunder og leverandører 24 timer daglig, 7 dager i uken, hele året!
Selv når du, og dine ansatte, ligger godt og lunt under dynen etter en lang og slitsom arbeidsdag, vil en nettside jobbe for deg. Kundene dine får en mulighet til å bli kjent med bedriften og de produkter og tjenester du tilbyr, når de vil. Det kan være bedre med en nettside én enkelt nettside i stedet for tusenvis av visittkort og annonsekroner.
Det er nærmest ingen grenser, hverken i form av landegrenser eller avstander, for hvor og når kunder kan få fatt i deg. Produktene og tjenestene dine er tilgjengelig fra sofa-kroken i Norge eller Asia.
Øk effekten av markedsføringen din med synlighet
Tradisjonelt markedsføringsmateriell har en statisk tilstedeværelse, i motsetning til internettet som er dynamisk. Med en gang du får en nettside oppe og stå, kan du inkludere dette i det markedsføringsmaterialet, hvor bilder, tekst og tabeller vil hjelpe deg med å spre budskapet til bedriften din. Sosiale medier som Facebook og Twitter, email og skjemaer, kan være ypperlige tillegg, som gjør bedriften tilgjengelig og du kan samhandle med kundene dine.
Uavhengig av, om nettsiden er ment for kommunikasjon med ansatte eller kunder, er en nettbaserte løsninger mye mer kostnadsbesparende og sparer tid. Bedriften er tilgjengelig over alt – hele tiden!
Vær synlig og få direkte salg
En nettside med godt design og intuitiv funksjonalitet vil øke synligheten din i søkemotorene, som folk bruker til å finne det de er ute etter. Design og funksjonalitet vil ikke gi deg noe konkurransefortrinn hvis ingen kan finne deg.
Det finnes mange eksempler på bedrifter, som har den flotteste og mest funksjonelle siden du kan tenke deg, men som feiler helt når det kommer til synlighet. Det mange glemmer, er at en tilstedeværelse er fåfengt hvis ingen har mulighet til å søke deg opp noen steder. En forretningsmodell basert på jungeltelegrafen er unødvendig og begrenser potensialet til bedriften din.
Dagens unge
De generasjoner av unge som vokser frem i dag kjenner ikke en verden uten digitale medier. Omtrent alle surfer i verdensveven hver eneste dag, og hvis legger til sosiale medier, vil en bedrift, uten nettside og online synlighet, miste mange potensiell kunder og ikke minst troverdighet.