Hvis du har et velbesøkt nettsted er det nok fordi har du noe å tilby til et utvalg av nettsurfere der ute. Og du er antagelig inne på denne artikkelen fordi du vil få flere av dine besøkende til å bli brukere av nettstedet ditt. Er konverteringsoptimalisering noe for deg?
Først må du spørre deg selv om du har noe å tilby. Og om det innfrir et behov. Hvis svaret er «ja», er det sannsynlig at du sitter på en gullgruve, men du sliter med å få realisert potensialet, og da er konverteringsoptimalisering noe du seriøst bør vurdere.
Uten konverteringer – ingen inntjening
Alle besøk på et nettsted som utfører et kjøp (for eksempel) er en konvertering. Det er flere måter du kan få besøk inn på siden din, som ved å ha reklamer eller å rangere høyt i søkemotorene på det du har å tilby (SEO), men er ikke nettstedet ditt optimalisert for å konvertere denne trafikken inn på siden til kunder, vil du tape annonsekroner og potensielle kunder.
Ikke vent!
Jo tidligere du kommer i gang, jo bedre. Du mister potensielle kunder og går glipp av viktige data du kan bruke i din videre utvikling av bedriften. Mye av konverteringsoptimalisering handler om å samle inn data og analysere atferden til de besøkende på siden din. Jo bedre du kjenner dem, jo bedre konverteringsfrekvens får du.
Har du ikke opplevd det selv? Du er på et nettsted men finner ikke veien videre for å bestille noe eller registrere deg. Skån dine besøk for den samme opplevelsen, fordi sannsynligheten er stor for at de går videre til en konkurrent.
Før eller siden blir du nødt til å ta noen grep uansett
Har du et nettsted som ikke får utnyttet det fulle potensialet, er du nødt til å ta noen grep uansett, for å øke konverteringen. Det er ingen vits i å bruke masse annonsekroner på nye besøk hvis du ikke får konvertert de til kunder. Det største inntjeningspotensialet ligger i å få de besøkende du allerede har til å bli kunder.
Å optimere et nettsted tar litt tid, fordi det variasjoner av sider og handlingsoppfordringer skal testes og data skal analyseres og når endringene er foretatt skal resultatene av optimeringen også analyseres. Det er bare å komme i gang- Potensialet er der allerede, nå skal du bare utnytte det! Få hjelp av noen som kan sakene sine! Her på Solid Media har vi lang erfaring med konverteringsoptimalisering og kan hjelpe deg med de utfordringene du har. Vi garanterer resultater!