Konverteringsoptimalisering kan gi deg det konkurransefortrinnet du trenger, for å løfte bedriften din til nye høyder. Hvis du har en del trafikk/brukere, men sliter med å få betalende kunder eller det er et betydelig avvik i antall brukere som blir kunder, vil konverteringsoptimalisering gjøre at du kan bruke de statistiske data du allerede har tilgjengelig.
Hvorfor bruke tid og penger på å tiltrekke nye kunder gjennom andre kanaler? Du har tross alt allerede potensielle kunder rett foran nesen din. Nå skal du bare fange de før de velger noen andre!
7. Du blir mere verdifull for dine samarbeidspartnere
Du vil ikke bare tjene mere penger, men det vil de du samarbeider med også. Du vil bli mer verdifull for dem og konkurrentene dine vil bli mindre verdifulle – enkel logikk!
8. CRO tar tak i dine besøk før de går videre
Forskning viser at en gjennomsnittlige bruker vil bestemme seg for et kjøp i løpet av 8 sekunder! Det er ikke mye tid. Ved å gi brukere hva de vil ha tidligere (før de får muligheten til å finne det annet sted) vil du holde på de før de går videre til noen andre.
Nettbrukere i dag er kresne – veldig kresne – De vet hva de vil ha og hvis de ikke finner det hos noen andre, vil de gå til konkurrenten din uten å rynke på nesa! Kundelojaliteten hos den gjennomsnittlige bruker er utrolig lav sammenlignet med bare noen år tilbake. Det har en sammenheng med at kunderelasjoner, som foregår over internett, er (åpenbart) upersonlige. Dog, noe er som det alltid har vært – følelser. Det er en kunst å fremkalle følelser i den enkelte bruker, slik at de vil konverteres til kunder.
9. Du trenger ikke å ta hele markedet!
Det holder med litt. Alt du trenger er å være litt bedre enn konkurrenten din for å ta en større del av kaka. Hvis du kan optimere nettstedet ditt, slik at du kan tilby en potensiell kunde hva den vil ha, litt raskere og litt bedre (selv om det er snakk om sekunder), vil sannsynligheten øke for at de velger deg!
10. Og en ekstra bonus…
Konverteringsoptimalisering gir deg det momentet det du trenger for å øke markedsandelen din. Det skaper den snøballeffekten du trenger, fordi høyere konverteringsfrekvens frigjør penger til å anskaffe mere trafikk til nettstedet ditt, og dess flere kunder kan du konvertere, og slik fortsetter det. Du vil dominere markedet før du vet det!
Ved å optimalisere nettstedet ditt til å konvertere trafikk til kunder eller brukere, kan du få besøkende på nettstedet ditt til å handle slik at du helst vil utnytte nettstedet ditt – for du har jo noe å tilby dem (mest sannsynlig)! Vel, du kan nok ikke få absolutt alle til å kjøpe den fantastiske babysengen du selger, men du kan få en god porsjon av de besøkende på nettsiden til å legge inn en bestilling. Og det er essensen i konverteringsoptimalisering!