Mange prøver å selge inn content marketing som en slags gulloppskrift på hvordan man skaffer kunder på nett. Det har ikke vi tenkt å gjøre. Vi vet at det er en viktig del av mixen, som vi har nevnt tidligere. Da er content marketing en sak du må bli kjent med.
Med våre metoder som er utarbeidet over flere år – lenge før det ble et «kult» navn som «content marketing» – vil du bli konge på haugen.
Spør oss i dag hva vi kan gjøre for dere!
Content marketing oppsummert
Kort forklart, blir det oversatt til norsk: «innholdsmarkedsføring».
Altså for eksempel innhold, levert av deg eller oss, tilknyttet dine produkter eller tjenester. Vi ser mange ganger at innholdet blir produsert som en artikkel eller nyhetssak. Det kan publiseres på dine egne sider, eller det kan legges på partnersider, ofte kan vi se det på forsiden av VG, eller andre nyhetskilder.
Poenget er ikke nødvendigvis hvor det publiseres, men at det markedsfører din bedrift, dine verdier eller lignende – enten direkte eller indirekte.
Fra Wikipedia: Innholdsmarkedsføring er en markedsføringssteknikk som går ut på å produsere og spre innhold som er av interesse for personer som bedriften definerer som potensielle kunder. Innholdsmarkedsføring etterligner ofte journalistikk og bruker ofte journalistisk uttrykkform for å skape interesse. Les mer om innholdsmarkedsføring hos Wikipedia.